ب: ادب بهترين خوي است.
ج: بهترين شرافت، ادب است.
د: ادب نيكوترين همنشين، بهترين ميراث براي فرزندان، بهترين پشتيبان و همنشين براي انسان خواهد بود. در اين گروه از روايات، امام علي(ع) ادب را تعريف به صفت نمودهاند، بر اين اساس تعبير ادب به خوي بهتر، منظور همان عملي است که باعث ملکه «خُلق و خوي نيکو» ميxadگردد.
امام علي(ع): «بهترين ادب آن است كه انسان در حد و مرز خود بماند و از اندازۀ خود تجاوز نكند». «خويشتنداري به هنگام خواهش و ترس، از بهترين ادبxadهاست». امام علي(ع) همچنين فرمودند: «بهترين ادب آن است که تو را از نارواها باز دارد»، برگزيدن راستي و دوري از دروغ، زيباترين و برترين ادب است و خويشتنxadداري به هنگام خواهش و ترس، از بهترين ادبxadها است.
منبع:old.ido.ir
ما را در سایت قواعد طلایی کسب احترام دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 170